Popüler Yayınlar

5 Ocak 2011 Çarşamba

MTSO EKAV 2011 EĞİTİMLERİ RENKLİ GEÇECEK...

1. Dış Ticaret ve Operasyon Uzmanlığı
2. Grup 10-21 Ocak 2011
3. Grup 21 Şubat-04 Mart 2011
4. Grup 14-25 Mart 2011-01-04
5. Grup Nisan 2011(ön kayıt yaptıranlara daha sonra tarih bildirilecektir)
Eğitmen: GÖKHAN EROL - HÜSEYİN TEKGÜÇ (Dış Ticaret Perileri Projesi Hocaları)
Eğitim süresi: 2 hafta, hafta içi her gün saat: 16:00 – 21:00 (toplam 50 saat)
Katılımcı sayısı: 40 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 200 TL+KDV (Eğitim tarihlerinden önce ödeme bilgileri mail olarak gönderilecektir. Eğitim ücretine sertifika bedeli, eğitim notları, ara ikramlar dahildir.)
NOT: Ocak- Şubat-Mart- Nisan ayları eğitimi kontenjanı dolmuştur. Mayıs ayı eğitimine kayıt alınmaktadır. Eğitime talep oldukça yeni gruplar açılacaktır.

Daha önce gerçekleşen Dış Ticaret Perileri Projesinin başarısı ve gelen talepler doğrultusunda düzenlenen program, yalnızca eğitsel bir süreç olmakla kalmayıp, iş hayatından gerçek örneklerle desteklenmektedir. Program boyunca, önceden randevu alınması şartıyla katılımcılara ücretsiz danışmanlık hizmeti verilecektir.
Hedef kitle: Başta işletmelerin ithalat ve ihracat departmanlarında çalışanları olmak üzere, dış ticaret ve gümrük müşavirlik firmaları çalışanları, serbest muhasebeci ve mali müşavirlik firmaları çalışanları, dış ticaret konusunda uzmanlaşmak isteyenler ve dış ticaret sektöründe kariyer yapmayı hedefleyen öğrencilere yöneliktir. Bu eğitime katılanlar; Dış Ticaret Operasyonu Uzman sertifikasına sahip olacak ve işletmelerin dış ticaret departmanlarında görev alabileceklerdir.
Sertifika ve Sınav: Katılımcılar, eğitim sonunda değerlendirme sınavına tabi tutulacaklardır. 70 ve üzeri puan alanlar sınavda başarılı kabul edilecek ve kendilerine “MTSO EKAV” onaylı sertifika verilecektir.
İçerik:
• Dış Ticarete Başlangıç Ve Temel Esaslar
• Dış Ticarette Teslim Şekilleri
• Ödeme Şekilleri ve Taşıdıkları Riskler
• Akreditifli Ödeme Şekli
• Temel Dış Ticaret Belgeleri
• Sevk Belgelerinin Uygulamalı Tanıtımı
• Dolaşım Belgeleri ve Malın Menşei Kavramı
• Rezerv Çalışmaları
• Dış Ticaret Mevzuatının Tanıtılması
• Kambiyo Mevzuatı
• İhracat – İthalat İş Akışları
• İhracatta KDV İstisnası ve KDV İade İşlemleri ( 1.1.2008 Tarihli Uygulama Esasları)
• Gümrük Mevzuatı ve Gümrükleme İşlemleri (4458 Sayılı Gümrük Kanunu ve Yönetmelik)
• Serbest Bölgeler ve İthalat-İhracat İşlemleri
• İthalat İhracat Uygulamaları
• Dış Ticarette Teşvikler, Devlet Yardımları
• Dâhilde İşleme İzin Belgesi (Genel Tanıtım)

Gökhan EROL: İşletme Mezunu olan EROL, lojistik sektöründe başladığı iş hayatına, Evyap Holding, Ödül İlaç firmalarında devam etmiştir. 2002 yılından bu yana dış ticaret, tedarik zinciri ve lojistik yönetimi, uluslararası pazarlama alanlarında sahip olduğu uzmanlığı eğitim ve danışmanlık çalışmaları ile sektördeki 20 yıllık tecrübesini paylaşmaktadır. Türkiye’nin bir çok ilinde 10 binin üzerinde nitelikli Dış Ticaret uzmanı yetiştirilmesine ve istihdamına destek verip, üniversitelerde konferans ve seminerlere katılmaktadır. Danışmanlık faaliyetleri ile Kobi’leri uluslararası rekabet ve uluslararası ticarete hazırlamakta, kurumların genel olarak işletme ve özelde uluslararası ticaret / dış ticaret departmanlarının tanı/teşhis süreçlerini uygulayarak kurumların SWOT’unu yapmakta ve iyileştirilebilir, geliştirilebilir alanları hakkında anayol haritalarını oluşturmakta ve uygulama başarılarını denetleyerek raporlamaktadır. “İçinden Dış Ticaret Geçen Sohbetler” adlı seminerler serisi ile deneyimlerini, üniversiteliler ve sektöre yeni girmiş dinleyicilerle paylaşmaktadır. 2010 yılında fikir babası ve koordinatörü olduğu “Dış Ticaret Perileri” projesi başarısıyla ses getirmiştir. Üzerinde çalıştığı kitaplarını 2011 yılında kamuoyu ile paylaşmayı planlamaktadır.
Halen görev aldığı kurumlar şunlardır: Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü Dış Ticaret Bölüm Başkanı, Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Proje Koordinatörü, Abigem Danışman&Eğitmen... Öte yandan, DTM, İMMİB, MTSO EKAV, İTKİB, ABİGEM başta olmak üzere birçok Sanayi ve Ticaret Odası ve muhtelif üniversitelerin davetlisi olarak çeşitli eğitim ve projelerde görev almaktadır.

Hüseyin TEKGÜÇ: Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisinden 1979 yılında mezun olan Hüseyin TEKGÜÇ, Uluslararası Taşımacılık sektöründe başladığı is hayatına Unipac Ambalaj’da Güney Anadolu Bölge Müdürü, Filiz Gıda A.Ş. Dış Ticaret Müdürü, Akpa Tekstil A.Ş. İhracat Uygulama Müdürü, Ekinciler Dış Ticaret A.Ş. Finansman ve Kambiyo Müdürü, Kastamonu Entegre Ağaç San. A.ş. Dış Ticaret’ten sorumlu Genel Müdür Yardımcısı, Coşkun Orman Ürünleri San. A.Ş.’de Dış Ticaret Danışmanı olarak devam etmiştir. 2001’den bu yana dış ticaret konusundaki bilgi ve deneyimlerini eğitmen ve danışman olarak paylaşan TEKGÜÇ’ün, aynı konuda kitap yazma çalışması bulunmaktadır.

2. 02-03 Şubat 2011 MALİYET MUHASEBESİ
Eğitmen: Doç. Dr. Mete DOĞANAY
Süre: 09.00-17.00 (12 saat- 2 gün)
Katılım: 30 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 165TL+KDV
Amaç: Bu eğitimin amacı işletmelerde maliyet muhasebesi sistemlerinin oluşturulması ve işletilmesi konusunda bilgi vermektir.
Hedef Kitle: Muhasebe departmanı çalışanları, temel muhasebe bilgisine sahip olan ve bu konudaki bilgisini artırmak isteyenler
İçerik:
• Maliyet muhasebesi temel kavramları
• Ana maliyet muhasebesi hesapları (700 kodlu hesaplar)
• Gider çeşitleri
• Gider yerleri
• Maliyet muhasebesi hesaplarının işleyişi ve kayıtların yapılması
• Maliyet muhasebesi genel muhasebe ilişkisi ve maliyet muhasebesi kayıtlarının genel muhasebeye yansıtılması
• Ürün ve hizmet maliyetlemesi (maliyetlerin ürün ve hizmetlere dağıtılması)
• Maliyet muhasebesi raporları

Doç. Dr. Mete Doğanay: Lisansüstü işletmecilik eğitiminin yüksek lisans kısmını Amerika Birleşik Devletlerinde, doktora kısmını Ankara Üniversitesinde tamamlamıştır. Daha sonar muhasebe ve finans alanında üniversite doçenti ünvanını almıştır. Doç.Dr. Mete Doğanay’ın ana ilgi alanı finansal muhasebe, muhasebe standartları (uluslararası muhasebe standartları ile uyumlu Türkiye Muhasebe Standartları), maliyet muhasebesi, yönetim muhasebesi ve işletme finansıdır. Kendisi çeşitli üniversitelerde finansal muhasebe, maliyet, muhasebesi, yönetim muhasebesi ve finansal yönetim derslerini vermektedir. Ayrıca çeşitli eğitim programlarında da aynı konularda ders vermekte olup bu konularda değişik araştırma çalışmalarını da yürütmektedir.

3.15-16-17-18 Şubat 2011 LOJİSTİK YÖNETİMİ
(TAŞIMACILIK YÖNETİMİ)

Eğitmen: Fevzi FİLİK
Eğitim süresi: 13.00-18.00 (16 saat)
Katılım: 30 Kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 30TL+KDV
Amaç: Etkin ve verimli bir lojistik hizmetini en düşük lojistik maliyeti ile sağlamak çok önemlidir. Lojistik faaliyetlerin sırasıyla ele alınması ve temellerinin açıklanması amaçlanmaktadır.
Hedef Kitle: Sektör çalışanları ve çalışmak isteyenler.
İçerik: Lojistik, malzeme/ürünlerin akışı ve stoklanması ile ilgili taşımacılık, depolama, paketleme, gümrük, sigorta gibi faaliyetlerin bütünleşik bir şekilde yapılmasıdır. Lojistik, üretim ve satışın can damarlarından biridir. Günümüzün yoğun rekabet koşullarında ürünlerin varlıklarını sürdürebilmesi için hem satış noktalarında bulunurluğu sağlanmalı, hem de lojistik maliyetleri düşük tutulmalıdır.
Eğitim Mersin Lojistik Platformu ile birlikte yapılacak olup, katılımcılara MTSO EKAV ile Mersin Lojistik Platform Başkanları tarafından onaylı Katılım Sertifikası verilecektir.

Fevzi FİLİK: Endüstri Mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra Lojistik Yönetimi yüksek lisansını yaptı. Çağ Üniversitesi’nde lojistik bölümünde eğitim görevliliği yaptı. Mersin Lojistik Platformu koordinatörlüğünü yürüten Fevzi FİLİK, MTSO’nda lojistik yönetimi uzmanı olarak çalışmaktadır.

4.02 Mart 2011 İŞLETME SERMAYESİ YÖNETİMİ

Eğitmen: Prof. Dr. Ramazan AKTAŞ
Süre: 09.00-17.00 (1 gün- 6 saat)
Katılım: 30 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 85TL+KDV
Amaç: İşletme sermayesi, işletmenin tam kapasite ile çalışabilmesi, üretimini sürekli olarak yerine getirebilmesi, iş hacmini genişletebilmesi, yükümlülüklerini yerine getirememe riskini azaltabilmesi, kredi değerliliğini artırabilmesi, olağanüstü durumlarda mali yönden zorlanmaması, faaliyetlerini karlı ve verimli bir biçimde yerine getirebilmesi için son derece önemlidir. Eksik ya da fazla işletme sermayesi ister yabancı kaynak ile isterse öz kaynak ile finanse edilsin işletmenin karlılığı ve verimliliği üzerinde olumsuz etki yapar. Ayrıca ürün gamı açısından sıkıntısı olmayan firmaların yetersiz işletme sermayesi yüzünden özellikle likidite sıkıntısının yaşandığı kriz dönemlerinde battığı bilinen bir gerçektir. Bu yüzden işletme sermayesi yönetimi işletmeler açısından hayati önem taşıyan konulardan birisidir. Bu seminerde “etkin işletme sermayesi yönetimi “ konusunda öncelik taşıyan hususlar üzerinde durulacaktır.
Hedef Kitle: İşletme sahipleri, yöneticileri ve finansmandan sorumlu birim yöneticileri; Bankaların kredi pazarlama birimi uzmanları; faktoring, forfaiting firması çalışanları, ticaret ve sanayi odası çalışanları
İçerik:
• İşletme sermayesinin tanımı
• İşletme sermayesinin finansal yönetimdeki yeri
• İşletme sermayesi yönetiminin firma için önemi
• İşletme sermayesi yönetimine ayrılan süre
• İşletme sermayesine yatırılan tutarların büyüklüğü
• İş hacmi ile işletme sermayesi arasındaki ilişki
• İşletme sermayesi tutarı ile kârlılık arasındaki ilişki
• Küçük işletmeler için işletme sermayesinin önemi
• Faaliyet devri katsayısına göre işletme sermayesi ihtiyacının hesaplanması
• Günlük masraf tutarına göre işletme sermayesi ihtiyacının tesbiti
• Rasyo yoluyla işletme sermayesi ihtiyacının hesaplanması

Prof.Dr. Ramazan AKTAŞ: 1960 doğumlu Ramazan AKTAŞ, 1981 yılında KHO İşletme Bölümü’nden mezun olmuştur. Aynı yıl ODTÜ İİBF İşletme Bölümünde yüksek lisansa başlamıştır. 1985 yılında yüksek lisans eğitimini tamamlayarak KHO İşletme Bölümüne öğretim görevlisi olarak atanmıştır. 1987 yılında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümünde doktora çalışmasına başlamış ve bu programı 1991 yılında tamamlamıştır. 1995 yılında Finansman anabilim dalında doçentlik derecesini almıştır. 1985 yılından itibaren KHO’nda işletmecilikle ilgili dersleri veren Ramazan AKTAŞ KHO’da görevli olduğu dönem zarfında 1 yıl süre ile Kanada’da, 6 ay süre ile İtalya’da uzmanlık alanı ile ilgili çalışma yapmış ve 6 aylık süre için de Azerbaycan Kara Harp Okulu’nda öğretim elemanı olarak görevde bulunmuştur. 2003 yılında TSK’daki görevinden emekli olan AKTAŞ, halen TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi İİBF İşletme Bölüm Başkanlığını yapmaktadır. Ayrıca iktisadi işletme olarak faaliyet gösteren TOBB ETÜ Sürekli Eğitim Merkezinin müdürlüğünü kuruluşundan beri sürdürmektedir.

5.03 Mart 2011 YATIRIM BÜTÇELEMESİ

Eğitmen: Prof. Dr. Ramazan AKTAŞ
Süre: 09.00-17.00 (1 gün- 6 saat)
Katılım: 30 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 85TL+KDV
Amaç: Yatırım kararları, bir işletmenin gelecek yıllardaki durumunu belirleyici nitelikte olduğundan, işletmeler açısından hayati önem taşır. Doğru ve zamanlaması uygun bir yatırım kararı işletmenin gelirini ve piyasa değerini yükseltirken, yanlış bir yatırım kararı işletmeyi iflasa bile sürükleyebilir. Ülkemizde özelllikle KOBİ’lerimizin yatırım kararını verirken yapılabilirlik etüdü yapmadan karar verdikleri ve bu yüzden zarar ettikleri bazen de battıkları görülmektedir. Yapılabilirlik etüdünün en önemli boyutlarından birisi de yatırım bütçelemesi içerisinde anlatılan konulardır. Bu seminerde, yatırım kararlarının isabetliliğini artırmak için nelere dikkat edilmesi gerektiği, yatırım projelerini değerlendirme yöntemleri ve yatırım riskini değerlendirmeyle ilgili önemli hususlar üzerinde durulacaktır.
Hedef Kitle: : İşletme sahipleri, yöneticileri ve finansmandan sorumlu birim yöneticileri; Bankaların kredi pazarlama birimi uzmanları; faktoring, forfaiting, leasing firması çalışanları, ticaret ve sanayi odası çalışanları
İçerik:
1. Yatırım Kararlarının Önemi
1.1. Yatırım Kavramı
1.2. Yatırım Projesi Kavramı
1.3. Yatırım Kararları Modelinin Unsurları
1.4. Yatırım Kararını Etkileyen Faktörler
1.5. Yatırım Projeleri Arasında Seçim Yapma Sorunu
2. Belirlilik Koşulu Altında Yatırım Projelerini Değerlendirme Yöntemleri
2.1. Statik Yöntemler
2.1.1. Ortalama Verimlilik (Kârlılık) Yöntemi
2.1.1.1. Harcanan Her Liranın Getirisine Göre Ortalama Verimlilik (Yatırımın Ortalama Verimliliği)
2.1.1.2. Harcanan Her Liranın Ortalama Yıllık Getirisine Göre Ortalama Verimlilik (Yatırımın Yıllık Ortalama Verimliliği)
2.1.2. Geri Ödeme Süresi (GÖS) Yöntemi
2.2. Dinamik Yöntemler
2.2.1. İskontolandırılmış Geri Ödeme Süresi Yöntemi
2.2.2. Yıllık Eşdeğer Gider Yöntemi
2.2.3. İç Verim Oranı Yöntemi
2.2.4. Net Bugünkü Değer Yöntemi
2.2.5. Kârlılık Endeksi Yöntemi
3. Risk Altında Proje Değerlendirme Yöntemleri
3.1. Yatırım Kararları ve Risk
3.1.1. Belirlilik, Risk ve Belirsizlik Kavramları
3.1.2. Yatırım Riski
3.2. Risk Durumunda Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi
3.2.1. Riskli Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesinde Monte Carlo Simülasyonu
3.2.2. Riskli Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesinde Senaryo Analizi
3.3. Risk Ölçümü
3.3.1. Risk Ölçüsü Olarak NBD'in Varyansı veya Standart Sapması

6. 06-07 Nisan 2011 İÇ DENETİM

Eğitmen: İsmail YILDIRIM
Seminer Süresi: 09.00-17.00 (2 gün- 12 saat)
Katılım: 30 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 165TL+KDV
İçerik:
• Iç denetim sistemi nedir?
• Iç denetim sistemi ile ilgili yayınlanan tebliğler
• Iç denetim sistemi bileşenleri
• Iç denetimi kim değerlendirir?
• Yetki ve sorumluluklar
• Iç denetimle ilgili örnek uygulama
• Genel değerlendirme ve sonuç

İsmail YILDIRIM: 1953 yılında Adana’da doğdu. 1974 yılında Çukurova Üniversitesini bitirdi. ABD’de Georgetown Üniversitesinde lisan eğitimi aldıktan sonra, University of New Haven de MBA – Finans dalında master eğitimini tamamladı. Türkiye Demir Çelik İşletmeleri Genel Müdürlüğü, TC Merkez Bankası, 1988 yılında Türkiye Kalkınma Bankası, Bankalar Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun Tebliği kapsamında Türkiye Kalkınma Bankası’nın İç Denetim ve Risk Yönetim Sistemlerini kurdu ve 2009 yılının Eylül ayına kadar İç Denetim Departmanının yöneticiliğini yaptı. T. Kalkınma Bankasındaki görevini yürütürken, Hacettepe Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümünde ve Bilkent Üniversitesinde part – time Finans (Managerial Finance) dersleri verdi. Ayrıca, 2001 yılından beri Üniversitelerde ve İşletmelerde Denetim sistemleri ile ilgili seminerler vermektedir. Halen T. Kalkınma Bankası’nda Genel Müdürlük Müşaviri olarak çalışmaktadır.


7. 14 Nisan 2011 İNSAN KAYNAKLARI AÇILIMINDA PERFORMANS DEĞERLENDİRME

Eğitmen: Doç. Dr. Demet VAROĞLU
Süre: 09.00-17.00 (1 gün- 6 saat)
Katılım: 30 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 85TL+KDV
Hedef kitle: İnsan Kaynakları uzmanları ve yöneticileri
Amaç: Performansın, çeşitli boyutlarıyla, gerek ölçümlerinin gerekse başkaları tarafından yapılacak olan değerlendirmelerinin, doğru kriterler üzerinden ve olabildiğince nesnel yapılmasını sağlayacak sistemlerin tasarlanmasına ve bu sistemlerin yönetilmesine yönelik bilgilenme sağlamak.
İçerik:
• Performans değerlendirmeden bir sistem olarak ne anlaşılmalıdır? Yönetim ve iş görenler açısından ne gibi yararları vardır?
• Performans değerlendirmenin diğer İnsan Kaynakları faaliyetlerine ne gibi katkıları vardır?
• Bir performans değerlendirme sistemi geliştirirken hangi faktörlere dikkat edilmelidir?
• İş analizinin performans değerlendirme sistemini nasıl besleyebileceği (iş/görev tanımları)
• Performans değerlendirme süreci (alınması gereken kararlar)
• Performans ölçümü hangi boyutlar/kriterler üzerinden yapılır? Bu boyutların/kriterlerin yararları ve sakıncaları
• Performans standartlarını belirleme
• Tipik değerlendiren hataları
• Değerlendiren hatalarına karşı alınabilecek önlemler
• Performans değerlendirme yöntemleri ve karşılaştırılmaları
• Çok değerlendirenli sistemler (360 derece değerlendirme)
• Performans ölçüm ve değerlendirme sonuçlarının geribildirimi, performans sorunlarını irdeleme ve performans iyileştirme
• Eylem planı geliştirme (hedeflerle/amaçlarla yönetim, sistem yaklaşımı)

Doç. Dr. Demet Varoğlu: Ankara’da doğmuş, ilk ve orta öğrenimini TED Ankara Koleji’nde tamamlamıştır. Lisans ve yüksek lisans derecelerini, Orta Doğu Teknik Üniversitesi İşletme Bölümü’nden, doktora derecesini ise Genel İşletmecilik alanında Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nden almıştır. Doktora tezi çalışmalarının bir kısmını Kanada’da yapan Demet Varoğlu, bir dönem Ottawa Üniversitesi’nde ders vermiştir. Doçentlik alanı Örgütsel Davranış’tır. Yüksek Lisans öğrenciliği sırasında asistan olarak çalışmaya başladığı ODTÜ İşletme Bölümü’ndeki öğretim üyeliği pozisyonundan 2005-2006 akademik yılı sonunda emekli olan Demet Varoğlu, TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi İşletme Bölümü’nde tam-zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Uluslararası yayınları çatışma yönetimi ve örgütsel yaşamda cinsiyet rolleri üzerinedir. İnsan Kaynakları Yönetimi, sorun çözme-karar verme, güç kazanma ve kullanma, müzakere becerileri, takım kurma ve etkili yönetme gibi konularda yıllardır yetişkin eğitimleri veren Demet Varoğlu’nun ilgilendiği araştırma konuları çeşitli işgören algıları ve davranışları, örgüt-içi ortamlarda ayırımcılık ve politik davranışlardır.

8. Nisan 2011 UYGULAMALI E-TİCARET ve PAZARLAMA
(BUSINESS ENGLISH DESTEKLİ)
EĞİTİM SÜRESİ: 10 Gün
Katılımcı: 20 kişi (Temel Seviye İngilizce ve Temel Dış Ticaret bilmeleri beklenmektedir.)
Katılım Ücreti: Ön kayıt olanlara ücreti daha sonra bildirilecektir.
Eğitim tarihi: Nisan 2011(Kayıt olanlara kesin tarih daha sonra bildirilecektir.)
İçerik:
• Ürün Yönetimi ve Pazarlama
o İhracat hedeflenen şirketin tanıtımı
o Sektör ve ürün tanıtımı, üretim süreçleri, mevcut müşteriler,
o Satış süreçleri, ürünle ilgili müşteri deneyimi
o Pazarlama nedir?
o Şirket stratejisinden pazarlamaya
o Pazar araştırması, piyasa ve rekabet analizi
o Müşteri segmenti hedeflemesi, hedef müşteriler
o Müşteri için değer yaratılması, müşteri sadakati
o Pazarlama stratejisinin uygulanması – 4P’den 5P’ye
 Ürün
 Tanıtım
 Fiyatlama
 Dağıtım
 Müşteriler
• İş İngilizcesi
o Yazılı iletişimde evrensel önemli noktalar
o Karşı tarafa göre iletişim(Ülke, kültür, demografi)
o İletişimin planlanması, aşamaları
 İlk temas
 Takip
 Sonuçlandırma
o Uzaktan iletişim araçları
 E-mail
 Telefon
o Satış ve Fiyat Pazarlıkları
• E-Ticaret Internet Siteleri
o Site Tanıtımları
o Üyelikler
o Yazışma ve sitelerin kullanım noktaları
 İletişim Kurma, Takip ve Sonuçlandırma
o İlk iletişimin kurulması
o İletişimin sürdürülmesi, ihracat fırsatının olgunlaştırılması
o İhracat şartlarının anlaşılması
o İhracatın tamamlanması

DENİZ KAYAHAN: On yılı aşkın süre bankacılıkta pazarlama, satış, risk yönetimi bölümlerinde yönetici olarak çalışmış, bu dönemde Yapı Kredi Bankası’nda Ticari Bankacılık Pazarlama Birimi’ni ve Kobi Bankacılığı’nın kurulmasını yönetmiş, Türkiye’de TUBITAK-Avrupa Birliği ARGE hibe fonlarının özel bir banka tarafından projelendirilmesi ve kredilendirilmesi işbirliğini Türkiye’de ilk defa gerçekleştirmiştir. Bankanın şubeleşmesi ve KOBİ müşterilerine yönetiminin oluşturulmasını, Bankalar Birliği, İTO, KOSGEB, TOBB gibi kuruluşlar ile işbirliği çalışmaları gerçekleştirmiştir. Son 4 senedir, edindiği bu deneyimi kurumsal şirketlerle paylaşan KAYAHAN, Türkiye’de Turkcell, Global Bilgi, Turk Telekom, Avea, İş Bankası, AvivaSA, Suudi Arabistan’da NCB Bankası ve Suudi Telekom şirketlerine büyüme, müşteri odaklı dönüşüm, organizasyon, verimlilik, pazarlama, satış ve strateji konularında danışmanlık vermiştir. Kurumsal şirketler yanında KOBİ ölçeğinde değişik sektörlerdeki firmalara da kurumsallaşma, verimlilik, yeni pazarlara açılım konularında danışmanlık ve eğitim vermektedir. KAYAHAN, Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümünden lisans ve University of Chicago Booth School of Business’tan MBA derecesini almıştır.

9.03-04-05 Mayıs 2011 DİKSİYON VE KONUŞMA SANATI

Eğitmen: 21 yıllık deneyime sahip, redaktör spiker.
Süre: 09.00-17.00 (18 saat - 3 gün)
Katılım: *Bu eğitimde katılımcı sayısı 15 kişi ile sınırlıdır.
Katılım Ücreti: 500TL+KDV
Amaç: Bu eğitim, iş ve günlük yaşantıda kendini ifade etmekte zorlanan, sunum yapma becerisiyle hitabet yeteneğini geliştirmek isteyen kişilere hitap etmektedir. Eğitimin temel dinamiğini diksiyon, Türkçenin doğru ve etkin kullanımı ve kişinin ifade kapasitesinin geliştirilmesi oluşturmaktadır. Tüm uygulamalar kameraya kaydedilerek katılımcılara izlettirilecek ve katılımcıların performansı üzerine değerlendirmeler yapılacaktır. Bu nedenle katılımcı sayısı 15 kişi ile sınırlandırılmıştır.
Hedef Kitle: Firma sahipleri, orta ve üst düzey yöneticiler
İçerik:
• Türkçenin doğru ve güzel kullanımı
o Temel diksiyon kavramı
o Vurgular, tonlamalar
o Üslup oluşturma, duygu ve sözü örtüştürme
• Beden dilinin konuşma üzerindeki etkileri
o Temel yaklaşım ifadeleri
o Ses ve sözcüklerin desteklenmesi
• Konuşma türleri ve özellikleri
o Topluluk karşısında yapılan konuşmalar
o Radyo ve televizyon konuşmaları
• Sunum
• Üç kesişme noktası
o Sunumu hazırlama
o Sunuma hazırlanma
o Sunum yapma
• Planlama haritası
o Konu belirleme
o Amaç-hedef koyma
• Planlama yapmak
o Sunumun analizi
o Veri toplama, verileri düzenleme
o Sunum planını çıkartma, metin yazma
o Görsel yardımcıları seçme
o Metni konuşmaya dökme
o Sunumu prova etme
• Sunumda pratik akış yaratma
o Akışı formüle etme
o Akılda kalıcı çerçeve çizme
• Sunumda genel kurallar
o Kıyafet
o Dinleyici
o Salon, destek materyal
o İlk dakikalar
o İç-dış engelleyiciler
• Başlangıç anı konsantrasyonu
o Heyecan faktörüyle başa çıkma yolları

10.Haziran veya Sonbahar 2011 KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM

Eğitmen: Doç. Dr. Nejat BASIM
Süre: 09.00-17.00 (1 gün- 6 saat)
Katılım: 30 kişi ile sınırlıdır.
Amaç: Eğitimin amacı, günlük yaşamda ve özellikle yönetsel/örgütsel ortamlarda etkili iletişimin önemine, esaslarına vurgu yapmak; kültürlerarası farklılıkların oluşum süreçleri ve bunların birey davranışına olan etkilerini tartışmak ve kültürlerarası araştırmalarda ortaya konulan farklılık boyutlarının iletişim, davranış ve yönetim süreçlerine etkileri konusunda bilinç oluşturmaktır.
Hedef kitle: Her düzeydeki yönetici ve çalışanlar
İçerik:
1. İnsan İlişkileri ve Yansımaları
2. İletişimin İnsan İlişkilerindeki Yeri
3. İletişim Süreci
4. İletişim Türleri ve Özellikleri (Sözlü İletişim, Sözsüz İletişim ve Beden Dili)
5. Temel İletişim Becerileri (Etkili Dinleme, Kendini Tanıma, Uygun İfadeler Kullanma)
6. Etkili İletişimin Önündeki Engeller
7. İletişimde Sürtüşme ve Çatışmaları
8. İletişim Sürecinde Bir Altın Anahtar: Empati
9. İletişim Sürecinde Kültürel Bağlam
10. Kavramsal Olarak Kültür
11. Kültürel Farklılaşma
12. Kültürel Farklılıkların Davranışlara Etkileri
13. Temel İletişim Becerilerinin Kültürel Bağlamda Değerlendirilmesi
14. Kültürlerarası Farklılaşma Boyutları ve İletişim
a. Güç Mesafesi
b. Belirsizlikten Kaçınma
c. Bireycilik-Ortaklaşa Davranışçılık
d. Dişilik-Erkeklik
15. Uygulama Örnekleri

Eğitim Başvurularımız hakkında: Katılmak istediğiniz eğitimlere aşağıda belirtilen şekillerde başvurup ön kaydınızı yaptırabilirsiniz. Eğitimlerin başlama tarihinden bir hafta öncesine kadar eğitim bedelini ödeyip kesin kaydınızı yaptırmış olmanız gerekmektedir.
NOT: Eğitim ücretlerine ders notu, ikramlar, eğitim sonunda verilen belge dahil, KDV dahil değildir.

Başvurular aşağıda belirtilen 3 şekilde yapılabilir.
1. MTSO 4.kat EKAV’a şahsen
2. 231 25 25 nolu telefona
3. ekav@mtso.org.tr adresine mail ile

eğitimlere katılacak olan kişinin ön kayıtlarda ad - soyad, GSM No, mail adresi, çalıştığı firmayı belirtilmesi rica olunur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder