
2010 yılında otomotiv firmaları, otomobil satışlarını canlandırmak için 'kampanya' silahına sarılmış olup otomobil alanlara nakit indirimlerin yanı sıra ekstra garanti, navigasyon sistemi,kasko vb hediyeler vermiştir.Bu cazip indirimlerle beraber Türkiye ekonomisinin düzelmesiyle birlikte alım gücünün artış göstermesi sayesinde 2010 yılında hem müşteri hem de yetkili satıcılar bu alışverişten memnun kaldılar.
2009 yılına kıyasla 2010 yılı Aralık ayında toplam ve otomobil pazarındaki önemli artış, ÖTV teşvikinin 2009 yılı Eylül ayında sona ermesi nedeni ile Ekim ayında başlayan talepteki düşüşün Kasım ve Aralık ayında da devam etmesinden kaynaklanmaktadır.2010 yılının ilk aylarında otomobil satışlarının bir miktar gerilemesine karşılık daha sonra artış süreklilik kazanmış ve Kasım-Aralık ayında da talepteki hareketlilik, genişleyen kredi piyasalarının olumlu etkisine bağlı olarak devam etmiştir.
2010 yılı Türkiye Otomobil Pazarında 2009 yılına kıyasla toplam Pazar %37,7 oranında büyüme görülerek 793.172 adet olmuştur.Binek araçlarda 2010 yılında 2009 yılına oranla %37,85 oranında artış görülerek 509.784 adet; Hafif Ticari araçlarda 2010 yılı 2009 yılına oranla %34,07 oranında artış görülmüş ve 251.129 adet olmuştur.Ağır Ticari araç pazarında 2010 yılında 2009 yılına oranla %72,1 artarak 32.259 adet olarak gerçekleşmiştir Bu sayede 2010 yılı Türkiye Pazarında rekor yılını yaşamıştır.
Türkiye Otomobil Pazarında toplam satış da Ford 119.133 adetle birinciliği, 109.938 adetle Fiat ikinciliği, 94943 adetle Renault üçüncülüğü almıştır.
Binek araçlarda 75834 araçla Renault birinciliği, Ford 55.212 adet araçla ikinciliği,47.572 adet araçla Hyundai üçüncülüğü almıştır.
Hafif Ticari Araçlarda, 64718 araç satışıyla Fiat birinciliği, 63.921 adetle Ford ikinciliği, 24.544 araçla Peugeot üçüncülüğü almıştır.
2010 yılı Mersin Pazarında 2009 yılına kıyasla toplam Pazar %29,4 oranında büyüme görülerek 16.729 adet olmuştur. Binek araçlarda 2010 yılında 2009 yılına oranla %25,6 oranında artış görülerek 9757 adet; Hafif Ticari araçlarda 2010 yılı 2009 yılına oranla %25,5 oranında artış görülmüş ve 5823 adet olmuştur. Ağır Ticari araç pazarında 2010 yılı 2009 yılına oranla %69,7 oranında artarak 1149 adete ulaşmıştır.Bu durumda Mersin Pazarı Türkiye toplam pazarında %2.10 oranında bir yer almıştır.
Mersin İlinde Toplam Pazarda birinciliği 2929 adetle Ford, 2359 adetle ikinciliği Fiat, 1764 adetle Renault üçüncülüğü almıştır.
MERSİN TOPLAM PAZAR SIRALAMASI
SIRALAMA
MARKA
SATIŞ ADEDİ
PAZARDAKİ YERİ
1
FORD
2929
17,51%
2
FIAT
2359
14,10%
3
RENAULT
1764
10,54%
4
HYUNDAI
1670
9,98%
5
VOLKWAGEN
1463
8,75%
Mersin İlinde Binek Araçlarda 1605 adetle Hyundai birinciliği, 1377 adetle Renault ikinciliği, 1073 adetle Ford üçüncülüğü almıştır.;
MERSİN BİNEK ARAÇ SIRALAMASI
SIRALAMA
MARKA
SATIŞ ADEDİ
PAZARDAKİ YERİ
1
HYUNDAI
1605
16,45%
2
RENAULT
1377
14,11%
3
FORD
1073
11,00%
4
VOLKSWAGEN
851
8,72%
5
FIAT
719
7,37%
Hafif Ticari Araçlarda 1640 adetle Fiat birinciliği, 1622 adetle Ford ikinciliği, 612 adetle Volkswagen üçüncülüğü almıştır..
MERSİN HAFİF TİCARİ ARAÇ SIRALAMASI
SIRALAMA
MARKA
SATIŞ ADEDİ
PAZARDAKİ YERİ
1
FIAT
1640
28,16%
2
FORD
1622
27,86%
3
VOLKSWAGEN
612
10,51%
4
CITROEN
399
6,85%
5
RENAULT
387
6,65%
MERSİN 2007 - 2010 YILLARI TOPLAM PAZAR DURUMU
YILLAR
A.TİCARİ
%
H.TİCARİ
%
BİNEK
%
TOPLAM
%
2007
851
7,45%
4760
41,67%
5812
50,88%
11423
(-)%5.18
2008
641
6,36%
3807
38%
5636
55,89%
10084
(-)%13.28
2009
677
5,24%
4639
35,89%
7608
58,87%
12924
(+)%28,16
2010
1149
6,87%
5823
34,81%
9757
58,32%
16729
(+)%29,44
TOPLAM
3318
6%
19026
37%
28813
56%
51160
Türk otomotiv sektörünün, hükümetimizin verdiği desteklerle ülkemizde yaşanan global krizi çok fazla etkilenmeden atlatmayı başarmış olup 2011'de, 2010'un satış miktarının aşılarak Türkiye genelinde 800 -850 bin seviyelerine ,Mersin genelinde ise 17-18 bin seviyelerine ulaşılabileceğini umut etmekteyiz..
Bununla birlikte Mersin ilinin Turizm, Gıda ,Tarım vb. sektörlerin ilimize olumlu katkıları sayesinde Mersin ekonomisinde bir düzelme yaşanacağı ve bu olumlu etkilerin halkımızın refaha ulaşmasında büyük etken sağlayacağı kesindir. Ayrıca Mersin Pazarında yatırımı bulunmayan markaların ilimize yatırım yapmasıyla gücümüze güç katacağınıa ve bununla birlikte 2011 yılında sektörümüzde bir rahatlama ve istikrarlı bir yükselişe geçeceğini tahmin ediyor ve bunun gerçekleşmesini arzu ediyoruz. .
Mersin halkının otomotiv sektörüne olan yoğun ilgisi bizleri memnun etmekte ve bu ilgilerinden dolayı sektörümüz adına hakımıza teşekkür eder ileriki yıllarda ilimize MODER gücünün verdiği kaliteli hizmet ve anlayışla çıtamızı daha yükseklere çıkaracağımıza yürekten inanıyoruz.
Saygılarımla
Hüseyin KIŞ
MODER Başkanı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder