Popüler Yayınlar

9 Aralık 2011 Cuma

ŞİİR AKŞAMLARI ÜZERİNE...



Ben bu işi tuttum.
Üçüncü haftası olmasına karşın gerek çağrılan konuklar, şairler- yazarlar gerekse katılım gerçekten bu işin tuttuğunu gösteriyordu.
Niye yalan söylüyeyim, başlangıçta kafamda bir “acaba” vardı. Burası Mersin diyordum; gider gider bir yerde tıkanır bu da. Önceki girişimlerin öyle ya da böyle başlar başlamaz tökezlemeleri beni böyle olumsuz bir düşünceye zorluyordu doğrusu.
Üçüncü hafta “Karacaoğlan” etkinliğini çok dikkatli izledim bu yüzden.
Taşçatan’ın sahneye çağırdığı konuklar her şeyden önce seviyeli kişilerdi. Adana’dan gelmiş olan araştırmacı- yapımcı, bestecisi, ozanı dolu doluydu gerçekten. Adanalıoğlu müdürü, eşi, kızları; ünlü ressam- heykeltıraş Dinletir, eşi ve dostları; Temiz Toplum Derneği Başkanı Müderrisoğlu; çağdaş Karacaoğlan Babacan; Karacaoğlan sevdalıları Ali Uysal, M.Ali Elçin… Daha kimler kimler…Bir de dinlemeye gelenler. O ne güzellikti öyle!
Daha önce de yazmıştım zaten; iyi bir başlangıçtı bu etkinlikler. Başlatanları tanıyordum; işi sağlam tutuyorlardı; kararlıydılar. O kararlılığı bir kez daha görmüş oldum gözlerinde o gece.
Bu işi tuttum.
Büyük bir sanatsal boşluğun doldurulacağına olan inancım arttı.
Mersinli sanat sevdalılarının haftada bir de olsa buluşacakları, söyleşecekleri, dertleşecekleri bir yer var artık: EZGİ ÖĞRENCİ ÇAYEVİ.
Sımsıcak bir ortam. Orada sanatın birleştirici, kaynaştırıcı özelliğini gözlerimle gördüm. Birbirini tanıyan, tanımayan kırk yıllık dosttu sanki her biri. Ne güzel kucaklaşmaydı bu böyle; bayıldım.
İşte bu, dedim kendi kendime.
Basın da oradaydı. Onları yalnız bırakmamışlardı, ötekileştirmemişlerdi. Vatan oradaydı, Vadandaş oradaydı, İmece oradaydı. Hepsini yürekten kutluyorum. Basının sanatın yanında olması sevindirici elbette.
Bu etkinliği Mersin’in gündemine taşıyanları, sürdürenleri, katılımcıları ve onları yalnız bırakmayan sanatsever dinleyicileri bir kez daha kutlut-yorum yürekten.
Tuttu bu iş. Maya kabarmaya başladı.
Gelecek Cuma Pir Sultan’ı anacaklarını öğrendim; içim bir hoş oldu. Daha önceleri niçin düşünülmemişti bu! Sevindim.
Renkli bir şiir akşamı daha demek ki?
İzleyeceğim.
Orhan Padır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder