Popüler Yayınlar

24 Ekim 2014 Cuma

MHP Mersin Milletvekili Dr. Ali Öz; T.B.M.M’ de Göz Dolduruyor…

Mersin Milletvekilleri arasında en aktif olanlar içerisinde yer alan ve partili,partisiz toplumun her kesiminin sevdiği, Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) Mersin Milletvekili verdiği kanun teklifleri ile sadece Mersin halkının değil, tüm ulusumuz’unda beğenisini kazanıyor. Mersin Milletvekili Dr. Ali Öz'ün vermiş olduğu ‘’ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİNE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME ÖDENEĞİ ^’’verilmesine ilişkin kanun teklifi 23.10.2014 tarihli plan bütçe komisyon toplantısında görüşülüp, ilgili diğer kanunlarla birleştirilerek ,yasalaşması yönünde kabul edilmiştir. Ancak daha sonra değişiklikler olabilir. Dr.Ali Öz’ün çalışmasını olduğu gibi yansıtıyoruz; YÜKSEKÖĞRETİM PERSONEL KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ MADDE 1- 2914 sayılı ve 11/10/1983 tarihli Yükseköğretim Personel Kanununa aşağıdaki ek madde eklenmiştir. “Araştırma ve geliştirme ödeneği EK MADDE 3- 2547 sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde tanımlanan araştırma görevlisi kadrolarında çalışanlara ilgili kurumların bütçesinden on iki ay süreyle 4.250 gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda araştırma ve geliştirme ödeneği ödenir. Bu ödemeden damga vergisi hariç herhangi bir vergi kesilmez ve ödemelere ilişkin usul ve esaslar, Maliye Bakanlığı ve Yükseköğretim Kurulunca müştereken belirlenir.” MADDE 2- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. GEREKÇE Araştırma görevlileri ülkemizin genç beyinleridir. Araştırma görevlilerinin karşılaştıkları mevcut sorunlar, doğrudan doğruya geleceğin öğretim üyesi olarak üniversitelerde istihdam edilecek kesimin yetiştiriliş şeklini yansıtmakta ve etkilemektedir. Bu genç beyinler; sağlıklı ve iyi yetiştirilemez ve önlerindeki lüzumsuz engeller ortadan kaldırılmazsa üniversitelerimiz de sağlıklı ve iyi yetişmiş öğretim üyelerine sahip olamayacaktır. Bunun yegane sorumluluğu ve vebali bugün yönetici konumunda ve karar alma mekanizmalarında bulunan öğretim üyelerine ait olacaktır. Araştırma görevlilerinin statüleri ve beraberinde yaşanan sorunlar, geleceğin öğretim üyelerinin yetişmesinin adeta şansa bırakıldığını göstermektedir. Yüksek Lisans ve Doktora yapmakla mükellef olan araştırma görevlileri, yüksek lisansını tamamladıktan sonra “bilim uzmanı” unvanına haiz olsa da mevcut maaşları herhangi bir kurumda yer alan uzman yardımcılarının maaşlarının bile oldukça gerisindedir. Araştırma görevlileri, iş tanımları gereğince “araştırma” yapabilmek adına ciddi bir “kırtasiye” masrafı ile yükümlüdür. Öğretmenlere bu meyanda “kırtasiye yardımı” yapılmakta ancak bu yardıma daha fazla ihtiyacı olan araştırma görevlileri bu yardımdan mahrum kalmaktadır. Araştırma Görevlilerine kendilerini geliştirme faaliyetlerine katkı olmak üzere her ay yaklaşık ‘310’ TL araştırma-geliştirme tazminatı verilmesi” zaruridir. Araştırma Görevlileri, lisansüstü eğitimini tamamlayabilmek adına “tez” hazırlamakta ve bu süreç içerisinde mevcut bulunduğu şehrin haricinde, bilhassa kütüphanelerin, arşivlerin yoğun bulunduğu metropollerde tetkikler yapması gerekmektedir. Ancak, işleri gereği araştırma yapmak üzere şehir dışına çıkmak ve çeşitli tetkik faaliyetlerinde bulunmak, araştırma görevlilerin üzerinde ciddi bir mükellefiyet oluşturmaktadır. Mezkûr bilimsel faaliyetlerin “belgelenmek” kaydıyla, harcırah vasıtasıyla teşvik edilmesi, Türkiye’de bilimsel faaliyetlerin gelişmesinde katkıda bulunacaktır. Öğretim üyesi yeterliliği ve hatta kaliteli öğretim üyesi yeterliliği konusunda ülkemizde yaşanmakta olan darboğaz, bu sorunun çok ciddi görülmesini ve esaslı düzenlemelerin yapılmasını gerektirmektedir. Kanun Teklifimiz bu amaçla hazırlanmıştır. Ahmet Metin Türkoğlu- İlknur Başkılıç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder