Popüler Yayınlar

31 Mayıs 2012 Perşembe

Dr.Yılmaz Aksoy şiirleri

Ağırdır Başım
Bakma sakin durduğuma
Ağırdır benim başım.
Keder benim, gam benim
O yüzden çatık kaşım
Kolay mı cihana, asırlarca hükmetmek
Bir kere düşün
Sevinme bakıp fakirliğime
Ben durdukça güç alırım benliğimden,
Katarım, eserlere eser
Zaferlere zafer…
Yeter ki bir zerre eksilmesin
Türklüğümden…
Bana barbar diyenleri,
1200 yıl okuttum ORHUN KİTABELERİNDEN…..!

(5 Temmuz 1969 Site Yurdu-Ankara)

Yılmaz Aksoy


Aklım Ermedi
Sessiz odamda,
Karyolamın demirine koydum başımı
Ne annemi düşündüm, ne kardaşımı
İnsanlar neden doğar neden ölürler
Ne için yaşar, ne için dövüşürler
Aklım ermedi…!

Kadın gölge gibidir
Kaçınca kovalar dediler
Hayat boyu kaçtım
Peşimden gelmediler
Neden sevilmez sevenler
Neden geri dönmez ölüler
Aklım ermedi…!

İnsanlar ne için, ne zaman severler
Neye değer verir,neyi överler
Neden bu kadar nankördürler
Aklım ermedi…!

Neden Ayşe‟ nin iki ayağı felç
Neden Figen‟ in altında Mercedes gezer
Şen şakrak
Hayat bazısı için çekilmezken
Neden onlar için bir zevk yaşamak
Aklım ermedi…!

Neden Mehmet cılız,
Ekmek bulamaz yemeye
Neden Erdem‟ in göbeği şiş böyle
Pastayı naz eder dilmeye
Aklım ermedi…!

Birinin çirkinliği yüzüne kara iken
Neden öbürünün peşinde on beş tane
Fulya‟ nın güzelliğine
İnsanların rezilliğine
Aklım ermedi…!

Namuslular sürünürken yerlerde
Liyakatsizler hep üst mevkilerde
Hırsızların vezirliğine
Dürüstlerin neden ezildiğine
Aklım ermedi…!

(8 Ocak 1971 Koç Yurdu-Ankara)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder